Fri frakt över 400 kr | Vi skickar våra paket med DHL skicka grönt!

Villkor

PRISER

Alla priser i webshopen visas inkl. moms

FRAKTKOSTNAD

Fraktkostnad per beställning är 69 kr inkl. moms för beställningar under 400 kr, Över 400 kr fri frakt för alla leveranser inom Sverige!

BETALNINGSALTERNATIV/FAKTURAINFORMATION

Vi använder oss av Klarna för både privatpersoner och företag. Det går även bra att välja att betala antingen via med kort men även Swish går bra.

Det går även bra att betala via faktura på 20 dagar. Det tillkommer då 49 kr. Vid eventuell påminnelse efter 20 dagar så tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr.

BESTÄLLNINGSINFORMATION

När du i kassan genomfört din beställning så skickas en orderbekräftelse ut till den av er angiven e-postadress.
I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som, fakturaadress, leveransadress, beställda produkter samt pris.
Om något är felaktigt så kontakta oss omedelbart via e-post info@hemskylt.se

LEVERANSVILLKOR/FRAKTINFORMATION

Fraktkostnad per beställning är 69 kr för beställningar under 400 kr, Över 400 kr fri frakt. Emballagekostnad för pall och pallkragar tillkommer i de fall där detta typ av emballage krävs för att upprätthålla en säker transport av godset för oss, transportören och er som mottagare. Priser är inkl. moms.

Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 1-5 arbetsdagar. Leverans när vi lämnat varor till DHL brukar vara 1-2 dagar. För icke lagervaror eller tryckta produkter, se respektive produkt för leveranstid. Vi återkopplar alltid till dig som kund om leveranstid skiljer sig mot det som framgår på hemsidan.

Vi skickar beställningar med DHL Skicka Grönt till Service point eller till företag med DHL företagspaket.

Godset måste omgående kontrolleras vid mottagandet och eventuella emballage-skador måste noteras av chauffören innan påskrift/vid leverans. Kontakta oss omgående på info@hemskylt.se och bifoga bilder på emballage samt på godsskada så hjälper vi dig. Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

Ej utlösta paket:
Outlösta paket debiteras med 10% på beställningens värde plus frakt tur och retur. Dock minst 500 sek. Gäller alla betalsätt. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Så kallade bomkörningar där transportören har varit på plats och försökt att leverera gods vid mottagareadressen utan lyckat resultat kan komma att efterdebiteras kund då detta medför en extrakostnad för oss. Hämtas inte varan ut på Service Point så fakturerar vi den faktiska kostnaden för transporten tillbaka.

Ändring av leveransadress under pågående transport (I den mån det går) kan komma att efterdebiteras.

Frakt ink. telefonavisering:

Då du vet med dig att du inte är på plats vissa tider/dagar så finns alternativet att välja Frakt ink. telefonavisering så kan du bestämma leveranstid med DHL. På så sätt undviker du att bli fakturerad för bomkörning enligt “Ej utlösta paket” ovan.

Terminalhyra:
Från och med dag 4 efter avisering tar DHL ut en terminalhyra för gods som ligger avvaktande på s.k. lagerhyra, för utkörning senare än de 3 fria arbetsdagarna som DHL erbjuder. Detta framgår i SMS- och mailutskick vid val av Teleavisering för gods som ligger på terminal och denna kostnad baseras på fraktdragande vikt på sändningen.

GARANTI

1 års funktions-garanti gäller på alla varor. Undantaget produkter med tryck samt förbrukningsmaterial.

Vandalisering eller onormalt användande omfattas ej av garantin. Breslin Metallbearbetning AB är inte ansvarigt för indirekta kostnader, förluster eller skador.

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. Ångerrätten gäller inte för en vara som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen fyller du i av oss begärda uppgifter i därför avsett formulär (returbegäran) som vi skickar till dig efter du har kontaktat oss. Jämte detta formulär finner du de förutsättningar som skall vara uppfyllda för att tillämpa ångerrätten. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. I fall varor man beställt ej kan nyttjas på därför avsett vis, exempelvis inkompatibilitet, eller i fall då ångerrätt är att anse som förverkad, godkännes ändå i vissa fall återköp. I sådana fall står köparen samtliga kostnader som uppstår, vanligtvis frakt. I sådana fall innehålles 20% av varuvärdet för att täcka kostnader för hantering av returen.

Återbetalning
Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

Avbeställning 
Eventuell avbeställning av din order är genomförbart så länge som din order inte blivit behandlad och verkställd. Verkställande av order sker när faktura och frakthandlingar skapats. Avbeställning är alltså inte genomförbart när orden är verkställd. Du är då som kund skyldig att ta emot paketet. Vid specialbeställningar av ”icke lagervara” anpassade efter kundens behov är avbeställning inte möjligt på grund av att vi själva gjort eller beställt särskilt från leverantör.


Reklamation
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Varan skall vara i oskadat skick, samt i original emballage. Kontakta alltid oss innan en reklamerad vara sänds i retur. Endast godkända reklamationer får sändas i retur. Spara kvittot för uppvisning.

ALLMÄNNA SKÖTSELRÅD

Innan montering så kontrollera att varan ej är skadad eller har andra brister som kan påverka hållbarheten och funktionen.
Varje månad skall man kontrollera skruvar och beslag och vid behov efterdra dessa. Kontrollera även vid dessa tillfällen hela enheten så yttre omständigheter inte påverkat funktionen och hållbarheten.

Adress för returer:

Breslin Metallbearbetning AB

Södra Allén 9

59145

För företag gäller köplagen.

För beställningsvaror, specialtillverkade produkter, lackade produkter eller på annat sätt framtagna “On-demand-produkter” som kräver specifik förädling eller som levereras direkt från fabrik finns ingen returmöjlighet efter utfört köp.

Vid överenskommen retur debiteras kostnaden för den faktiska utfrakten av oss. För företag tillkommer en returhanteringskostnad fn. 25% av ordervärdet.

Varför Hemskylt.se?
Vi är det lilla företaget med den stora kompetensen. Ett svenskt bolag med tillverkning och kundtjänst i Sverige som du kan vara trygg med. Vi finns här som stöd när du vill ta nästa steg och göra ditt hem trevligare. Med oss kan du vara säker på att ha en stabil leverantör.